Vad är kvinnan utan bröst?

Jag blir kraftigt fundersam. Läste nyligen en artikel om en unik studie som gjorts, som visade att 57% av kvinnorna som gjort en bortoperation av brösten för att undvika cancer-risken mådde
bättre. Visserligen skulle man kanske slippa att få bröstcancer, men jag skulle ändå ALDRIG klara mig utan mina bröst. De är min kvinnlighet, alltså bekräftelsen på att jag verkligen är kvinna! Jag förstår inte hur dessa kvinnor känner sig mer bekväma. Skulle jag göra det ingreppet skulle jag känna mig otillräcklig, särskilt om jag planerat att skaffa barn. Stackars unge som får leva på gröt. Kanske överdriver jag lite, men då får jag hellre bröstcancer först och har en riktig anledning till att skära bort ett eller båda mina bröst. Vad säger ni?

Later!



Kommentarer
Detta skrev Elin

Ett enkelt svar på din fråga "vad är kvinnan utan bröst?". Jo, en kvinna! Varesig hon har bröst eller inte så är hon fortfarande en kvinna. Har ju inte läst artikeln, men stod det någonting om att de opererat in implantat senare? Personligen skulle jag inte vilja vara utan mina bröst, för de är ju som du skriver, en del av ens person. Så jag skulle inte operera bort dem förutom om jag hade just cancer. Du har bra funderingar, Hedda! :)

2008-10-02 @ 17:32:18
URL: http://hyacinthuset.blogg.se/
Detta skrev Martin

Inte för att jag är nån expert på området, men kan man inte slänga in silikon? det har jag för mig att de som opererat bort brösten kan göra. Kul med något annat än "vardagsbloggande" btw

2008-10-03 @ 08:13:48
URL: http://martinedlund.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
don´t forget me!

Har du en e-mail kanske?(bara jag som får se den)

Blogg också?

Skriv ner vad du har på hjärtat ditt

Trackback
RSS 2.0