Lördagstjabbel

Inget vettigare för mig för tillfället så jag kikade in på aftonbladet.se. Där läste jag till min förvåning att "Island är nu till salu på Ebay". Är det inte vansinne? Vad i hela friden är det som händer egentligen?! Ett sätt att köpa sig ur den finensiella krisen är svaret på min fråga. Alltså sitter en gubbe eller kärring och säger att han/hon kan lägga ut ett helt land och dess frihet på ebay för 7 spänn, och tar samtidigt för givet att han ska vara genial och få det att framstå som lösningen på den så kallade ekonomiska krisen. Det är säkert en allvarlig kris som råder, men det låter inte genomtänkt för 5 öre. Att det ens finns människor idag med sådan makt att auktionera ut ett land. Ska jag ens tro på denna dynga? Jag vet faktiskt inte. Men logiskt sett från min synvinkel är det idiotiskt och orimligt, inte alls genialiskt. De tycker väl det är spännande, i brist på annat. Fy o fasiken.

Idag har jag fixat klart min present till pappa och städat häcken av mig här hemma för att få det lite hemtrevligt inför kvällen. Hans vänner och kollegor kom hit förut och det blev smörgåstårta och även vanlig tårta, eller VÄRLDENS goaste tårta rättare sagt! Jag tror den hette Victoriatårta till och med. Så kul att se pappa glad, även fast han blir 50 imorgon vilket jag kan tänka mig kan kännas småjobbigt. Inte ofta jag ser honom så glad faktiskt.. Hoppas han blir glad i morgon bitti när jag grattar honom med min present:) Nu tänkte jag tjata på pajen i ugnen att den ska bli klar och hjälpa mamma med resten. Kanske blir en film lite senare. Ha det gott alla.

Kommentarer
Detta skrev Marie

Vilken bra blogg du har! Hoppas din pappa blir glad :)

2008-10-12 @ 11:18:50
URL: http://baddiesboogie.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
don´t forget me!

Har du en e-mail kanske?(bara jag som får se den)

Blogg också?

Skriv ner vad du har på hjärtat ditt

Trackback
RSS 2.0