Home again

Vilket väder vi haft! Strålande solsken och minst 28 grader varmt. I lördags åkte jag med Dennis och Jocke till Karlstad och hamnfestivalen som är aktuell där. Vi käkade först och gick sen ner till hamnkrogarna och tog oss några kalla öl. Det var riktigt härligt. Vi blev vidare till en annan krog på bargatan en stund lite senare och sen tog jag en taxi bort till Strand. Dock blev det alldeles för lite sömn för mig den natten. När Jocke och Dennis gjort sitt klart som festprissar vaknade jag såklart och blev vaken ett bra tag till. Fast ett par, tre timmar fick jag iallafall sova men söndagen blev gaanska så trött för min del..Blev tidigt upp för att åka vidare till Mariestad. Väl framme var det tid för incheckning på hotellet och sen lite småsnack med Rednex-gänget och en polare till Dennis. De skulle nämligen spela där på kvällen så de höll på att fixa och dona med allt. (Annika, sångerskan, är moster till en av Dennis närmsta polare så de brukar umgås med bandet).
Vatten-scooter åkning blev också. Riktiga biffar. 220hk:s som gjorde 65 knop. Man blev faktiskt sugen på att skaffa sig en sån;)


The big guy

Efter spelningen åkte vi och fixade massa pizza och satt nere vid vattnet och käkade. Staden ligger precis vid vattnet så det var hur fint som helst! Riktigt trevlig kväll blev det med ett störtskönt och trevligt umgänge. Vi var väl tillbaka till hotellet runt 12 och jag slocknade nästan direkt. Fy vad trött jag var. Morgonen därpå blev också tidig för vi var tvugna att checka ut och planera lite för dagen. Lite senare drog vi vidare till Töresboda och sen Hässjöfors(tror jag det hette). Ett jättefint ställe precis vid Götakanal. Rednex-gänget och de andra hade tagit scootrarna så de kom lite senare än vi. Under tiden badade vi och mötte upp  Annikas syster och hennes familj. Det var jättemycket folk som njöt av solen och den fina synen precis som vi! Det blev en jättelyckad kväll och spelning där också. Sol,öl, käk, trevliga människor och vid vattnet. Mycket mysigt. Jag och Dennis åkte tillbaka runt halv 12 på kvällen och fort hem gick det. 17-18 mil på ungefär 1 timme och en kvart. Och nu är man hemma igen. Fruktansvärt trött är vad jag är dock. Men det har varit en väldigt rolig helg:) Nu ska jag ta en promenix för solen kikade fram igen och senare blir det nog tacos och TV.

See you


Kommentarer
Detta skrev Anonym

Dricka öl?? perkfekt för magkatarr

2008-08-11 @ 12:33:07

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
don´t forget me!

Har du en e-mail kanske?(bara jag som får se den)

Blogg också?

Skriv ner vad du har på hjärtat ditt

Trackback
RSS 2.0